Jollyjumper is offline Novice
    Windows 11 Access 2013 32bit

koppelingsprobleem: backend benaderen via internet en niet via LAN

Ik ben een ervaren ms access programmeur maar ik heb tot nu toe alleen stand alone programma's ontwikkeld.
    Nu moet ik voor een kleine vrijwilligersorganisatie een app bouwen met een paar tabellen die on-line benaderbaar moeten zijn.
    Ik maak dan een gesplitste db waarbij elke gebruiker een locale runtime versie van het frontend krijgt terwijl iedereen het backend moet kunnen

benaderen dat zich (adresseerbaar!) online bevindt. De gebruikers zitten niet in één LAN en sommigen krijgen leesrechten en anderen ook update rechten.
    Ik heb al gekeken naar VBOXX en naar Hosted.nl maar dat is allemaal erg ingewikkeld wanneer je daar nog geen ervaring mee hebt.
    De simpelste oplossing lijkt me een aparte schijf aan één PC die door alle andere gebruikers benaderbaar is.
    Het gaat maximaal om zo'n 10 gebruikers en de workload en het internetverkeer stelt totaal niets voor.
    De gebruikers werken onder Windows 10 of 11 veronderstel ik.
    Wie kan mij helpen?

Translated:-

I am an experienced ms access programmer but I have only developed standalone programs so far.
    Now I have to build an app for a small volunteer organization with a few tables that need to be accessible online.
    I then create a split db where each user gets a local runtime version of the frontend while everyone should be able to use the backend
    that is (addressable!) online. The users are not in one LAN and some get read rights and others also update rights.
    I've already looked at VBOXX and Hosted.nl, but that's all very complicated if you don't have any experience with it yet.
    The simplest solution seems to me to be a separate disk on one PC that can be accessed by all other users.
    It concerns a maximum of about 10 users and the workload and internet traffic are absolutely nothing.
    The users are running under Windows 10 or 11 I presume.
    Who can help me?
    You can PM me if you need further help.
    Good Reading https://docs.microsoft.com/en-gb/off...on-description

Please reply to this thread with any new information or opinions.